Emma Tekelyová


Narodená : 1958, Bratislava, Slovensko
Znamenie : škorpión
Manžel___: Pavol, vzali sa v roku 1978
Deti_____: dcéra Emma
Výška____: 171cm
Váha_____: 52kg
Vzdelanie: Právnická fakulta
Povolanie: modelka, televízna hlásateľka, moderátorka,
__________ scenáristka, módna navrhárka, spisovateľka
Životné krédo: Nepozeraj na nohy, ale dopredu
Vyzitka__: Od roku 1974 pôsobí ako modelka.
__________ Vyštudovala právo, novinársky postgraduál.
__________ V roku 1981 sa stala hlásateľkou.
__________ V roku 1991 založila Prvú školu
__________ modeliek v SR.
__________ Relácia sa volala SALON BEAUTY.
__________ V roku 1996 sa presadila aj ako módna
__________ navrhárka.
__________ V rokoch 1998-2000 dosiahla úspech ako
__________ autorka bestsellerov:
_____________________ -Byť ženou je úžasné
_____________________ -Byť milovaná je úžasné
Naj miesto: niekde pri mori
Povaha___: "som maximalistka,v súkromí som rada sama sebou.
___________ Mám rada veci jasné, čisté .Mám rada čiernobiele
___________ videnie aj hodnotenie." ..Emma
Má rada__:-veci medzi nebom a zemou: život môže mať aj ďalší rozmer
__________-búrky: sú to megasprchy,čistia svet i ľudskú dušu. Keď po
__________ búrke zasvieti slnko, je jasné, že aj po plači príde smiech.
__________-nové projekty: Kým budeme myslieť a vymýšľať, svet pôjde
__________ dopredu a my s ním.
__________-rodinné fotografie a filmy: zvlášť tie čierno-biele. Pozerám
__________ sa cez ne do očí ľudom, ktorých som milovala a stratila.
Nemá rada:-ničnerobenie: znervózňuje ma.
__________-neporiadok
__________-podrazy, intrigy, závisť: čo nás nezabije,to nás posilní.
__________ Ďakujem osudu za prekážky.

Životopis:

"Vyrastala som z bucľatého bábätka na slečnu, ktorá nebola nikdy podvyživená, a štíhly prútik zo mňa spravila až diéta po infekčnej žltačke. Meriam 171cm a vážim 52kg. S týmito mierami som sa stala modelkou. Bola som v prvom ročníku vysokej školy, keď som mala svoju prvú titulnú stranu v časopise "Móda". Bol to neznámy a zvláštny pocit vidieť sa vo všetkých novinových stánkoch v meste. Po konkurze na miesto hlásateľky v Slovenskej televízii som ako každý nováčik musela absolvovať semester javiskovej reči, techniky dýchania a artikulácie na VŠMU. Som narodená v znamení škorpióna, ktorého charakterizuje najmä utajená senzibilita, citlivosť. Dlhé roky som túžila po rovnováhe citov a snažila som sa bojovať so svojou zraniteľnosťou a ovládnuť sa. Môj príchod do televízie nebol vôbec šťastný. Navonok sa zdalo všetko v najlepšom poriadku. V práci sa mi darilo, prekonala som začiatočnícku trému i brbty. Začala som konferovať spevácke súťaže a festivaly, vyskúšala som si, aký je rozdiel pracovať so živým publikom alebo v televíznej hlásateľni veľkej 3x2 metre. Perspektívnu spoluprácu mi ponúkol redaktor, ktorý pripravoval do vysielania nový magazín o filmoch. Účinkovala som s Ivanom Krajíčkom, Vladom Durdíkom, Mišom Dočolomanským. S pražskou hlásateľkou kolegyňou Martou Skarlandtovou som moderovala silvestrovský program. Napriek tomu, že sa ozývali samé kladné hodnotenia a lichôtky, musela som po priatich rokoch z televízie odísť. Kolegyňa hlásateľka sa vydala za riaditeľa televízie a rozhodla sa, že podstatne mladšia blondínka ju nebude zatieňovať. Ešte pred úplným rozviazaním pracovného pomeru som si však užila dva roky pekla, plného zákazov účinkovania a obmedzení večerných služieb, klamstiev. V roku 1985 bola na Slovensku,pravdaže, len jedna štátna televízia a o nežnej revolúcii sa ešte nikomu ani len nesnívalo. S povolaním hlásateľky som sa musela definitívne rozlúčiť. Vrátila som sa do sveta mody." ...Emma Tekelyová

Filmografia:

1981 Záhrada plná plienok____________________ [23]

Galéria:

Antológia:



Wallpaper:









Filmovízia:

1981 Záhrada plná plienok


Videovízia:





Emma Tekelyová Rozhovor [2001]

Navštívili ste niekedy nudapláž?
Emma: Raz v Chorvátsku. Dostala som sa tam omylom.

Akí muži sa vám páčia?
Emma: Takí, ktorí nepotrebujú stále vedľa seba opatrovateľku, mamičku, asistentku a ženu, ktorá by im slúžila. A tiež takí, ktorí vedia zniesť milovanej žene modré z neba. Žiaľ, tento druh je na vymretie.

Veríte na priateľstvo medzi mužom a ženou bez sexu?
Emma: Nie. Možno preto, že som nemala brata.

Hodnotíte mužov podľa výkonu v posteli?
Emma: Áno, aj. Som škorpión. Tým je povedané všetko.

Bez čoho nedokážete žiť?
Emma: Bez premýšľania. A bez toho. aby som si kládla otázky.

Veríte v posmrtný život?
Emma: Verím v nekonečno. Náš vesmír nemá začiatok ani koniec. Má ho náš život.

Máte strach zo smrti?
Emma: Nebojím sa ničoho, čo nebolí.

Aký mate zlozvyk?
Emma: Veľa telefonujem.

Spievate si pod sprchou?
Emma: Nie, spievam si v aute.

Kto vám v živote najviac pomohol?
Emma: Tí, ktorí mi ublížili. Vďaka prekážkam som našla samu seba.

Ste šťastná žena?
Emma: Snažím sa žiť tak, aby som bola šťastná, a eliminovať všetko to, čo by mi spôsobovalo trápenie.